Dit moet je weten over je eerste bezoek

Je eerste afspraak bij Tandarts 013 duurt ongeveer een halfuur. Eén van onze tandartsen, Bas van Pelt of Michiel van Genugten, voert een algemene controle uit en inventariseert hoe gezond jouw gebit en tandvlees zijn. Vooraf ontvang je een gezondheidsvragenlijst met het verzoek om die in te vullen, zodat we die met jou kunnen bespreken. Deze medische anamnese is een verplicht onderdeel van het patiëntendossier. Ook maken we soms een kaakoverzichtsfoto en/of twee kleine röntgenfoto’s. Dit om de status van je gebit nauwkeurig vast te stellen en daarna te kunnen volgen.

Benodigdheden eerste bezoek

Bij een eerste bezoek vragen we jou om ook je Burgerservicenummer (BSN) en verzekeringspas mee te nemen en – als het kan – jouw gegevens en röntgenfoto’s van je vorige tandarts. Als zorgverlener zijn we verplicht om het BSN van iedere patiënt in onze administratie op te nemen en jouw identiteit te controleren. Laat daarom bij je eerste bezoek je legitimatiebewijs zien. De informatie van je vorige tandarts kun je simpelweg opvragen, door laten sturen of meenemen.

Tarieven

Wij werken bij Tandarts 013 volgens de landelijk vastgestelde tarieven. Met CZ en VGZ hebben we een betalingscontract. Je ontvangt alleen de (rest)nota voor het bedrag dat de zorgverzekeraar niet vergoedt. Op de nota’s staan de uitgevoerde verrichtingen aan de hand van zogenoemde UPT-codes. De bij een eerste afspraak relevante codes zijn:

  • C11 Periodieke controle
  • X10 Kleine röntgenfoto
  • X21 Kaakoverzichtsfoto
  • M03 Gebitsreiniging

De volledige lijst van UPT-codes en bedragen vind je hier.

Kinderen

We adviseren om kinderen vanaf twee jaar ieder halfjaar mee te nemen op controle. Op tweejarige leeftijd is het melkgebit bijna volledig aanwezig. De tandarts bekijkt het melkgebit op een speelse wijze. Zo raakt jouw kind op een leuke manier vertrouwd met de tandarts.

Afzeggen en vragen

Mocht er onverhoopt iets tussenkomen, dan verzoeken we je om minimaal 24 uur van tevoren af te bellen. Dit omdat we anders genoodzaakt zijn om de kosten voor de gereserveerde behandeltijd in rekening te brengen. Moet je je afspraak afzeggen vanwege ziekte- of coronaverschijnselen? In dat geval is annuleren kosteloos.

Meer informatie nodig?

Heb jij nog vragen? Als je meer informatie wenst, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Hieronder vindt je onze contactgegevens.